субота, 13. март 2010.

RAZVOJ MREŽE SARADNIKA 2. deo

RAZVOJ MREŽE SARADNIKA 2. deo

TAJNE MREŽNOG MARKETINGA
SVE TEŽI NERAVNOTEŽI
(nastavak iz 1. dela "Razvoj mreže saradnika")
Novi menadžer nastavlja s rastom svoje grupe, uspinje se i dalje. Sve je samostalniji, a glavni sponzor pomaže malo njemu, a malo se vraća uključivanju svojih novih direktnih saradnika. Najveći deo vremena i dalje posvećuje "starim" direktnim i bližim indirektnim saradnicima, čiji promet nije tako veliki da bi oni potpuno samostalno radili.
Nakon nekog vremena, glavni sponzor utvrđuje da njegov menadžer radi skoro pola prometa ukupne grupe, a da su ostali direktni saradnici ostali svaki na svom malom prometu. Promet cele grupe više nije u ravnoteži. Svi u grupi zarađivali su dobro, ali glavni sponzor zna da bi on sam još bolje prošao da je promet ravnotežnije raspoređen po strukturi. "Jesam li pogrešio što sam toliko pomagao svom prvom menadžeru?" pita se glavni sponzor. Nakon razmišljanja, glavni sponzor potvrđuje sam sebi da je ipak dobro učinio. Da nije toliko pomagao svom menadžeru, da ga nije podsticao na uključivanje i brzi rast prometa, verovatno bi on sam u pokojem mesecu zaradio više, ali pogrešio bi sigurno ako se gleda na dugi rok.
Kratkoročno bi za glavnog sponzora možda bilo bolje da je, radi svoje trenutne zarade, ostavio svog tada budućeg menadžera da se razvija kako zna, a bacio se na svoj ostatak strukture. Od prometa bi veći procenat zarade ostajao glavnom sponzoru, a mnogo malih i jedan srednje razvijeni saradnik dobijali bi svaki svoj osrednji deo u kolaču.
No, glavni sponzor nije imao nameru zaraditi samo tog meseca, već dobro i još bolje zarađivati nakon nekoliko meseci i godinama kasnije. Na neki način, svesno se odrekao kratkoročne zarade u korist dugoročnih, ukupno znatno većih prihoda.
Mnogi glavni sponzori naprave isto to, potrude se da razviju svoju prvu jaku i duboku liniju, ali onda se "uspavaju". Zadovolje se s dobrom zaradom koju ostvaruju. Promet čitave grupe je zavidnog nivoa, tu je i jedan odličan menadžer, kao "kičma" strukture. Samozadovoljno ocenjuju da to predstavlja siguran zalog da će glavni sponzor dugo dobro zarađivati. I to jeste tako, barem neko vreme.
Ugodno je u trenutku većeg uspeha stati i predahnuti. Zarada stiže i dalje, uprkos predahu. Ali, jednog meseca, zarada počinje polako padati. U strukturi koja se dovoljno ne obnavlja, to se mora desiti. Svi to znaju i očekuju, ali ljudi često misle kako će tada, kad primete da promet počinje posustajati, odmah nešto učiniti, pokrenuti veliku akciju uključivanja i sve će se vratiti na staro. Kad se jako uspori, promet se teško vraća na raniji nivo. Može se to postići, ali treba uložiti dvostruko više napora, nego da se stalno radilo pomalo, bez prekida ili usporavanja. Neke sponzore potreba za takvim vraćanjem na vrlo ozbiljan rad, obeshrabri,pa počinju nepovratno padati.
Najbolje je ne dozvoliti da se desi veliki zastoj. Kad se radi bez većih prekida, stalnim se uključivanjem i obučavanjem novih saradnika, profiltriraju novi "pravi" sponzori, osobe menadžerskih osobina koje ostvaruju veliki promet. A onda i zarada odgovara onim mogućnostima koje proizlaze iz ravnotežno raspoređenog prometa.
ZLATNO PRAVILO
Navedeni primer, mnogo puta doživljen u praksi, pokazuje da je zlatno pravilo razvoja grupe u mrežnom marketingu - onoliko ste uspešni, koliko su uspešni vaši saradnici. Nikad nećete unapred sa sigurnošću znati koji će saradnik uspeti postati menadžer. Zato svakom pružite istu priliku.
Kontaktirajte, uključujte, sponzorišite. Budite aktivni. Svoju mrežu uspešnih saradnika gradite u širinu kako bi vam zarada bila velika u sadašnjosti, a gradite je i u dubinu radi sigurnosti da ćete dobro zarađivati i u budućnosti.
Građenje širine strukture znači uključivanje što više direktnih saradnika i onih saradnika koji vrede kao direktni jer se između njih i glavnog sponzora nalazi niz neaktivnih ili slabo aktivnih međusponzora.
No, pazite da ne padnete u zamku prenatrpavanja većim brojem novouključenih saradnika nego što ih možete obučavati i pomagati. Uključite po jednog, dva i kroz prvu nedelju posvetite im potrebno vreme i saradnju. Pripremite se za nova uključivanja, pa čim vam se oslobodi vreme, uključujte dalje. Nipošto nove saradnike nemojte samo uključiti i ostaviti da sami razmišljaju kako početi.
Znajte da je svaka stepenica pri usponu na lestvici RSI karijere sve lakša. Sa svakim uključenim saradnikom rašće i vaše iskustvo i promet.
Pratite kretanje prometa u svojoj grupi. Nikad ne propustite primetiti nečiji uspeh, koliko god bio mali. Pohvala malo košta, a puno vredi.
Ne preterujte s velikim predavanjima i dugačkim lekcijama, ni u ličnim susretima niti preko telefona. Kratko i efikasno informišite, jasno i jezgrovito objasnite, više slušajte nego što govorite, motivišite umesto da prigovorite.
Nemojte sebi dozvoliti da vas iko razočara. Ako ste nekom puno pomogli, a uspeh je izostao, idite dalje. Krenite na nove saradnike. Vaš najbolji saradnik još uvek čeka da ga uključite. Nikad ne odustajte. I prepreke vas vode do cilja.
nastavlja se...

Нема коментара:

Постави коментар