RAZVOJ MREŽE SARADNIKA 1. deo
TAJNE MREŽNOG MARKETINGA |
RAZVOJ MREŽE SARADNIKA |
Dosada ste uključili nekoliko direktnih saradnika, a i oni će uključiti svojih par novih. Treba li savladati neka nova znanja ili preduzeti neke nove pametne poteze da biste razvili svoju grupu? Jednostavan odgovor je - nastavite marljivo raditi i dalje, na isti način kako ste uspešno i dosad radili. Možda trebate malo ubrzati, raditi više, ali ništa bitno novog ne trebate unositi. Samo se pobrinite da svaki vaš novi saradnik, direktan ili ne, radi kao i vi. Kad se uključi, neka sebi odredi cilj koji želi postići, neka upozna RSI proizvode i neka uključi prva svoja tri saradnika. U tome je sažeto sve. Ne trebate ništa menjati, nego samo nastavite s istim postupkom uključi-nauči, uključi-nauči... onoliko puta koliko želite i možete. |
DA LI GRUPU RAZVIJATI U ŠIRINU ILI U DUBINU? |
Vaši direktni saradnici, koji su eventualno razvili jedno, dva ili tri kolena, sačinjavaju ono što se inače naziva širinom grupe odnosno strukture saradnika. U širinu prometa spadaju i aktivni sponzori koji su se pojavili, bolje rečeno koje ste pronašli nakon što su se jedan na drugog povezivali dva, tri, a koji put i više neaktivnih sponzora. Desilo se, naime, nešto što je često u strukturama uspešnih menadžera, a to je da ste, po preporuci (krajnjeg u nizu) neaktivnog sponzora, na njega uključili “pravog” saradnika. |
Dubinu prometa sačinjavaju one linije saradnika koje su sačinjene od lančanog niza aktivnih saradnika koji zajedno rade značajan promet. Dakle, duboka je linija koja ima pet-šest ili više aktivnih sponzora s više ili manje pravilno razvijenim mrežama saradnika. Provizijski pravilnik nagradiće razvoj vaše grupe u širinu, ali ćete zaraditi i na razvoju dubine. Veći procenti zarade ostvaruju se na “širinu”, na promet od bližih saradnika, jer oni još nisu razvili veliki promet i sebi osigurali veće procente. S druge strane, iako manji, procenti na “dubinu”, odnosno na promet niza grupa vezanih jedna na drugu u dubinu, množe se sa znatno većim prometom nego što je promet u “širinu”. |
Za vas je, stoga, najbolje razvijati se i u širinu i u dubinu. Ali, kako to postići? Jednu četvrtinu svog radnog vremena koje utrošite za mrežni marketing, posvetite kontaktiranju i uključivanju novih direktnih saradnika, drugu četvrtinu posvetite razvoju ranije uključenih direktnih saradnika (sponzorisanje, treću četvrtinu utrošite da biste pospešili razvoj brzorastućih grupa po dubini, a preostalo vreme iskoristite da biste sarađivali s grupama koje su se već razvile u dubinu. Na taj način ćete postići ravnomerni razvoj po širini i dubini strukture. |
SVE TEŽI NERAVNOTEŽI |
Kako i treba biti, Provizijski sistem mrežnog marketinga RSI-a najviše nagrađuje one grupe saradnika koje se po veličini prometa ravnotežno razvijaju i u širinu i u dubinu. U praksi, međutim, upravo je najveći izazov postići ravnotežu. Da bi se vaša grupa ravnotežno razvijala, uvek se trudite, od samog početka razvoja grupe, da je razvijete malo ovde, malo onde, da vam se ne desi da se razvije samo jedna jaka linija. |
Zašto strukture saradnika prirodno teže neravnoteži, a ne obrnuto? Da bismo odgovorili na ovo važno pitanje, pogledaćemo u jednoj priči iz naše prakse, koja pokazuje što se obično dešava kad ambiciozni sponzor počne razvijati promet svoje grupe od dva-tri direktna saradnika. Da bi došao do “pravih” sponzora, koji će moći samostalno razvijati svoje rastuće grupe saradnika, “glavni” sponzor (osnivač grupe) počinje ubrzano i marljivo uključivati nove saradnike. Svake nedelje ima pet-šest kontakata i razgovora o uključivanju. Dobar deo osoba kojim ponudi uključivanje, pristaje na predlog da postanu saradnici RSI-a. Glavnom sponzoru uključivanje ide sve bolje. Struktura je sve šira i šira. On nastavlja s uključivanjem. Glavni sponzor marljivo obučava svoje nove saradnike, svakodnevno je u telefonskoj vezi ili se susreće sa svakim svojim novim saradnikom, direktnim ili bližim indirektnim, koji pokazuje interes za mrežni marketing. Kako raste broj novih direktnih saradnika, tako raste i promet. Glavni sponzor je sve zadovoljniji i motivisaniji. Ali, “pravi” saradnik nikako se ne pojavljuje. Svi s kojima glavni sponzor više-manje uspešno sarađuje, rade nešto prometa, pa i uključili su par svojih saradnika, ali nikako ne počinju s ozbiljnijim samostalnim radom i rastom prometa. Glavni sponzor nastavlja uključivati saradnike. Neke pronalazi sam, a za druge dobija preporuke od svojih direktnih ili indirektnih saradnika koji slabije rade. Po njihovim preporukama, glavni sponzor sam obavlja razgovore o uključivanju, pa nove saradnike vezuje na one koji su mu dali preporuke. Koji put se dogodi da neaktivni sponzor malo “oživi”, kad vidi da je dobio “na poklon” nekoliko novih saradnika s prometom i da odjednom i on dobija bonus proviziju. Meseci upornog uključivanja i obučavanja novih saradnika iznenada su dali ploda. Konačno se pojavila “raketa”, saradnik koji se, takoreći sam od sebe, počinje vrlo brzo razvijati. U toj grupi čak se pojavljuje par saradnika koji se prilično dobro bave ličnom prodajom i nekoliko uspešnih sponzora. |
Glavni sponzor pomaže svom “pravom” saradniku u svakom pogledu. Njegova nova uzdanica tako se brzo razvija da glavni sponzor više baš i nema dovoljno vremena uključivati svoje nove direktne saradnike. A stalno mora, jer je to uvek potrebno, pomagati i sve aktivne “stare” saradnike. Zna da će njihov promet pasti, ako im ne posveti potrebnu pažnju. Nakon nekoliko meseci, glavni sponzor i “pravi saradnik” koji upravo postaje prvi menedžer u njegovoj strukturi, proslavljaju stecanje menadžerskog statusa, tog važnog obeležja i značajne stepenice na lestvici RSI karijere. |
Нема коментара:
Постави коментар