RAZVOJ MREŽE SARADNIKA 3. deo
TAJNE MREŽNOG MARKETINGA |
KAKO POSTATI MENADŽER? |
Menadžer je sponzor koji je razvio grupu saradnika do značajnijeg nivoa prometa. Njegova saradnička struktura prilično je pravilno razvijena jer on stalno teži da se njegovi vodeći saradnici jednako razvijaju. Ne pruža podršku samo jednoj ili manjem broju osoba, već stalno uvodi nove direktne i indirektne saradnike kako bi se promet po čitavoj strukturi razvijao otprilike jednakim tempom. Koji put mu to izmakne, ali onda on pojača uključivanje i ispravi neravnotežu. |
Veći nivo prometa, koju ostvaruje menadžer, daje mu razne povlastice. Od novčanih, tu je veći procenat bonusa i posebne provizijske stimulacije, a na određenoj stepenici lestvice RSI karijere stiče i pravo predavanja narudžbine direktno u RSI. Do tada, saradnik narudžbine predaje svom sponzoru koji ih prosleđuje menadžeru s pravom direktnog naručivanja. Kako razviti takav promet, da se od sponzora preraste u menadžera? Ako ste radili dobro do danas, samo nastavite marljivo raditi na isti način kao i do tada i sigurno ćete razviti još veći promet, sigurno ćete postati menadžer. Negujte dobar odnos sa svojim saradnicima. Svakodnevno porazgovarajte s novim saradnicima, a posebno s onima koje ste uključili već ranije, a dokazali su da žele i mogu puno postići u mrežnom marketingu. Takve saradnike nazivamo "vodećim" jer se razvijaju brže od ostalih. |
U vašem je interesu da intenzivna saradnja s novim ili vodećim saradnikom traje do onog trena do kojeg vidite da se on razvija. Od tada, u njihovom je i u vašem interesu da se oni dalje samostalno razvijaju. U suprotnom slučaju, ako bi ti saradnici ostali stalno zavisni od vas, vi ne bi mogli dalje razvijati ostale saradnike koji,takođe,imaju pravo na vašu pažnju. Praktično, koliko dugo treba pomagati novom saradniku? Moglo bi se to reći i ovako - budite poput poštanske marke. Ostanite prilepljeni uz pismo (tj. saradnika) dok pismo odnosno saradnik ne stigne na cilj. Cilj koji može dostići, za svakog je saradnika drugačiji, pa će i put do cilja trajati drugačije. Bitno je i da potpuno ne zaboravite one saradnike koji ne mogu stići daleko. Suština mrežnog marketinga je u tome da puno ljudi napravi po malo, a ne da malo njih napravi puno. |
ULOGA MENADŽERA |
Uloga menadžera u mrežnom marketingu drugačija je nego u preduzeću. U mrežnom marketingu nema šefa. Naređivati se ne može jer se svaki saradnik mrežnim marketingom bavi dobrovoljno i na način kako i koliko želi, pazeći jedino da se ne krše pravila ponašanja RSI saradnika. |
Svi saradnici u mrežnom marketingu imaju isti cilj, razviti promet da bi zaradili. Pri tom svaki sponzor i menedžer konkurentno nastupa na istom tržištu koje dele i svi ostali. U tom i jeste tajna tako velikog uspeha mrežnog marketinga - svako odlučuje za sebe, svako radi za sebe, svako osvaja svoj deo tržišta, svako zarađuje za sebe. Upravo zbog toga, jer je svako odgovoran za sebe i zarađuje koliko zaslužuje, uz otvorene mogućnosti delovanja, toliko saradnika uspeva u mrežnom marketingu. |
Uloga menadžera je da pre svega motiviše, informiše, dogovara planove učinka prema željama saradnika, pohvaljuje uspeh, a ukazuje na razloge neuspeha i savetuje kako od malog uspeha napraviti još veći. Koji put je i "rame za plakanje". Ali, menadžer nikad ne sme biti direktor, šef, vođa u klasičnom smislu. Menadžer u mrežnom marketingu vodi svoju grupu na način da direktno sarađuje s pojedincima (saradnicima, sponzorima, menadžerima). On korisnim i dobronamernim predlozima i savetima usmerava njihov rad tako da se i celokupna grupa razvija u željenom pravcu. |
Kroz razgovore sa saradnicima, kao i kroz podatke iz izveštaja, menadžer vidi kako se sponzori ponašaju prema saradnicima. Ako primeti da se pomalo gasi saradnik koji je dotad bio aktivan, menadžer preuzima direktnu brigu nad aktivnim saradnicima sponzora koji posustaje. U suprotnom slučaju, neki bi vredni i ambiciozni saradnici ostali bez nužne podrške, ne bi mogli naručivati i dobijati robu, pa bi prestali raditi. |
Ukoliko u dubini strukture dođe do kakve svađe, menadžer će to pokušati smiriti na način da saradnik koji se posvađao sa svojim sponzorom, nastavi rad zaobilazeći ga, odnosno direktno s menadžerom. Barem kroz neko vreme. Uspeh u mrežnom marketingu zasniva se na uspešnom odnosu sponzora i saradnika. I to svakog saradnika pojedinačno. To znači da sponzor i svaki pojedini saradnik trebaju delovati kao odlično uhodani zasebni tim. Drugim rečima, svaki saradnik se treba osećati kao da sponzor za njega ima na raspolaganju čitav dan i da je on za sponzora najvažniji. Saradnik zna da sponzor ima i druge saradnike, čitavu grupu, ali je za njegov razvoj vrlo bitna odlična individualna saradnja sa sponzorom. |
Нема коментара:
Постави коментар